Navigation
Forsiden
Artikler
Debat Forum
Links
Nyheder
Søg
FAQ
Foto Galleri
Gæstebog
Udvalgte billeder
Fredagens barvagt


Steffen

Hvem har fødselsdag?
Bjarke01 . Maj
Steffen29 . Maj
Jensen04 . Jul
BeeBQ03 . Aug
PeterC28 . Aug
Se indlæg
Raptor MC | MC RELATERET | Teknik
Forfatter Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Prebz
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 708
Bopæl: Grumstrup
Tilmeldt: 24.10.08
Lagt på d. 15. december 2009 17:09:26
Hej der..
Noge som kan give et endegyldigt svar på om der skal kaburatorsprit i mc/auto med sprøjt???


UP SHIRTS! DOWN SKIRTS!!!
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Jensen
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1138
Bopæl: Ude i hakke bakke skoven
Tilmeldt: 21.10.08
Lagt på d. 15. december 2009 19:13:59
NEJ.

Det er ikke nødvendigt da der ikke sker den samme nedkøling af insprøjtningen som ved en karburator.
Men det skader ikke. Der er jo sprit i statoils (bio ting olie eller hvad den nu hedder)

Har du problemmer ????????
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Prebz
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 708
Bopæl: Grumstrup
Tilmeldt: 24.10.08
Lagt på d. 15. december 2009 19:31:45
Ingen problemer, men blot et teoretisk spørgsmål. En indsprøjtningsdyse og en hoveddyse i en kaburator, forgasser jo begge benzinen... så hvorfor ikke??


UP SHIRTS! DOWN SKIRTS!!!
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Jensen
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1138
Bopæl: Ude i hakke bakke skoven
Tilmeldt: 21.10.08
Lagt på d. 15. december 2009 19:58:05
Nej det virker ikke på samme måde. Man kan vel groft sige at karburatoren virker vha. vacum og indsprøjtning vha. tryk.
´Karburaturen bliver derfor koldere hvorved vandet, som ikke difunderer med benzin kan fryse. det som fryser er er små dråber af vand. spritten nedsætter frysepunktet og derfor mærker du det ikke.
kan ikke helt forklare det på andre måder.
håber du kan bruge svaret. ellers må vi tegne og fortælle i klubben på fredag. MØJN smiley
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Prebz
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 708
Bopæl: Grumstrup
Tilmeldt: 24.10.08
Lagt på d. 15. december 2009 20:21:08
Hej. Er ok med på difusionsprocessen, dog undre det mig, at en given mængede benzins temperatur (her målt i Kcal.) ikke falder ved spredning under tryk men kun under vacum. Ekspantionen til et mangedobbelt fladearealet, og dermed energiafsætningen, er jo den samme.smileysmiley


UP SHIRTS! DOWN SKIRTS!!!
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
jacob
Brugere

Antal indlæg: 468
Bopæl: Storring
Tilmeldt: 21.10.08
Lagt på d. 15. december 2009 22:12:51
Prebz skrev:
Hej. Er ok med på difusionsprocessen, dog undre det mig, at en given mængede benzins temperatur (her målt i Kcal.) ikke falder ved spredning under tryk men kun under vacum. Ekspantionen til et mangedobbelt fladearealet, og dermed energiafsætningen, er jo den samme.smileysmiley


Voksensnak smiley


Fordi man kan!

Jacob
www.raptormc.dk
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Jensen
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1138
Bopæl: Ude i hakke bakke skoven
Tilmeldt: 21.10.08
Lagt på d. 16. december 2009 10:52:25
Prebz skrev:
Hej. Er ok med på difusionsprocessen, dog undre det mig, at en given mængede benzins temperatur (her målt i Kcal.) ikke falder ved spredning under tryk men kun under vacum. Ekspantionen til et mangedobbelt fladearealet, og dermed energiafsætningen, er jo den samme.smileysmiley




smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
kinakarin
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 185
Tilmeldt: 04.11.08
Lagt på d. 19. december 2009 12:58:55
Spørgsmål:
Kan man tilsætte diesel noget som hjælper til bilen til at starte nemmere i koldt vejr?

Ikke fordi der er problemer med Skoda'en, men man kan bare høre forskel når den skal starte i koldt vejr som nu - og man ka' jo godt li' sin bil, såeh...

Jeg har engang læst noget om, at i Norge har de tilsat dieselen et eller andet som gør at det er langt lettere for bilerne at starte (pga. deres hårde frost)... Mon man kan købe det samme på en flaske herhjemme...?


康爱琳
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Jensen
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1138
Bopæl: Ude i hakke bakke skoven
Tilmeldt: 21.10.08
Lagt på d. 19. december 2009 14:13:26
kinakarin skrev:
Spørgsmål:
Kan man tilsætte diesel noget som hjælper til bilen til at starte nemmere i koldt vejr?

Ikke fordi der er problemer med Skoda'en, men man kan bare høre forskel når den skal starte i koldt vejr som nu - og man ka' jo godt li' sin bil, såeh...

Jeg har engang læst noget om, at i Norge har de tilsat dieselen et eller andet som gør at det er langt lettere for bilerne at starte (pga. deres hårde frost)... Mon man kan købe det samme på en flaske herhjemme...?




Du skal ikke tilsætte noget til dieslen i Danmark. Oile selskaberne tilsætter nogle aditiver som sikrer ned til ca 20 minus grader. derimod er det en god ide at sikre sit kølevand. Men da du har en næsten ny bil som sikkert får lavet service et betryggende sted. Kan du regne med det er ok.
At den lyder anderledes når den starter i koldt vejr. Er ganske naturligt. Det er lidt sværere at få dieselen antændt. når den er varm hører du ingen forskel.
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Prebz
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 708
Bopæl: Grumstrup
Tilmeldt: 24.10.08
Lagt på d. 19. december 2009 17:07:17
Jo, Karin. Det er noget ganske effektivt du kan til sætte bilen.
Det er en Webasto-motorvarmer. Altid varm og driftklar bil. Ingen duggede eller tilisede ruder. Bedre brændstoføkonomi, og længere levetid for bilen. Aldrig mere sidde og fryse i bilen, bare skøn varme.
Pris...: for dyrtsmileysmiley


UP SHIRTS! DOWN SKIRTS!!!
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Jensen
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1138
Bopæl: Ude i hakke bakke skoven
Tilmeldt: 21.10.08
Lagt på d. 20. december 2009 11:48:40
Prebz skrev:
Jo, Karin. Det er noget ganske effektivt du kan til sætte bilen.
Det er en Webasto-motorvarmer. Altid varm og driftklar bil. Ingen duggede eller tilisede ruder. Bedre brændstoføkonomi, og længere levetid for bilen. Aldrig mere sidde og fryse i bilen, bare skøn varme.
Pris...: for dyrtsmileysmiley


smileysmileysmileysmileysmileysmiley

Forkert preben smiley for at et oliefyr skal kunne varme bilen op skal det køre i mellem 20 - 30 min. Olien tages fra bilens brændstoftank, og derfor vil du opleve en dårligere økonomi. Men tro mig det er pisse fedt med et olie fyrsmileysmileysmiley (sorry ku ik la vær)smiley
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
kinakarin
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 185
Tilmeldt: 04.11.08
Lagt på d. 20. december 2009 15:18:50
Jensen skrev:
Du skal ikke tilsætte noget til dieslen i Danmark. Oile selskaberne tilsætter nogle aditiver som sikrer ned til ca 20 minus grader.


Ja... joh...

http://www.berlingske.dk/danmark/19-graders-frost-i-oestjylland

smiley


康爱琳
Redigeret af kinakarin d. 20. december 2009 15:32:08
Forfatter RE: Kaburatorsprit / indsprøjtning??
Boldreel
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1251
Bopæl: Nord for Odder
Tilmeldt: 22.10.08
Lagt på d. 21. december 2009 09:19:01
citat Preben
Jo, Karin. Det er noget ganske effektivt du kan til sætte bilen.
Det er en Webasto-motorvarmer. Altid varm og driftklar bil. Ingen duggede eller tilisede ruder. Bedre brændstoføkonomi, og længere levetid for bilen. Aldrig mere sidde og fryse i bilen, bare skøn varme.
Pris...: for dyrt

-----
kan da lige tilføje at der også fås fjernbetjening til dette agregat smiley


------------------------------------------------------
Vi ses
mvh. Boldreel smiley
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Begivenheder
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
ShoutOut
Du er nødt til at logge på for at skrive et shout.

Boldreel
01. maj 2021
Hurra for nu er det ved at være forår 🌞😉

Lars Becker
28. februar 2021
2.Jeg håber at komme på besøg af og til,måske også til den gode sommerfest! Vi ses derude i geografien! Jeres ven Lars Becker

Lars Becker
28. februar 2021
Ja venner,så er tiden kommet til at jeg siger farvel til mit medlemskab af denne klub... Jeg har været glad for medlemskabet,men nu må jeg videre. Der er ikke noget som jeg er sur og,eller nogen som

Jensen
25. oktober 2020
Julefrokost d.14 november er aflyst. pga Corona. Vil blive afholdt så snart det er muligt

Høgfeldt
23. juli 2020
Lørdag den 8. august kommer Mainroad MC til frokost kl. 12.00. Bikerplatte

Shoutarkiv
Sidste Brugere Online
Bjarke 2 uger
PeterC 2 uger
Steffen 3 uger
Tourer 5 uger
Boldreel54 uger
Poul-m60 uger
BeeBQ72 uger
Erik101 uger
Lone106 uger
Mark107 uger